KOL-JA

Pave Tour 2O13, aneb pohled do budoucnosti....

11.11.2012 19:30

Pave Tour, aneb co se dělo v hlavě jednoho nejmenovaného cyklisty při závodě ČP Masters 1.května 2O13 v Milovicích!

Už při pročítání propozic mě vstávaly vlasy hrůzou, ale i příjemně mravenčilo kolem žaludku!

2O km okruh obsahující cca 8 km po dlažebních kostkách.Ovšem zvědavost i nadrženost závodit po zimní pauze k tomu podpořená nedávnýmy TV přenosy z belgických klasik, kde na kočičích hlavách řádil i Štyby mě dohnala na start.

A jsem tu, město Milovice známé tím že tu pobívala Sovětská armáda se svýma tankama, dnes se tu ovšem místo tanků budou prohánět cyklisté!

Kterej magor mohl tohle vymyslet, prej nějaký kluci co dělaj cyklokrosy.

Start byl na kraji Milovic kousek od letiště, povrch byl na střídačku asfalt,beton a dlažba. Po 2 km se povrch mění pouze na dlažbu a ještě ke všemu 3 km mírné stoupání, tady začíná nejdelší ůsek dlažby, celkem 7,5 km až na konec obce Lipník.

25 gumy , které jsem si kvůli tomuto závodu pořídil jenom vrní, kostky jsou tu vcelku slušný, žádný žulový likvidátory jako na Roubaix!

Konec Lipníka znamená konec kostek a hurá po asfaltu a z kopce. Přijíždíme do Čachovic na křižovatce ostrá pravá  a po rovině až do Všejan.

Ve Všejanech je krom několika táhlích zatáček docela dost zaparkovaných aut u krajnic, dávám si pozor aby se náhodou u nějakýho auta neotevřely dveře, to by bolelo! Poslední levá zatáčka ve Všejanech před náma odhalý brdek , který končí až za vsí mezi polema. Z vrcholu kopečka je v dály vidět obec Straky.

Do vesničky Straky jsme vlítly padesátkou a tady to začíná! 400 metrů pavé, nejhorší ůsek okruhu, je vidět že se tu kopalo a kostky už nikdo nedal zpátky tak jak by měli být. Nu což, chytnu radla u představce jako Tom B. a budu se snažit tu dlažbu přeletět. A to mě čeká ještě čtyřikrát!

Přežil jsem to já i kolo, po 2 km jsme ve vesničce Zbožíčko, dvě ostré zatáčky, a potom dlouhá rovina proti větru mezi polema. Tak a vjíždíme do Milovic, na první křižovatce do prava a hned nás vítá 5O metrů kostek, no a následně průjezd startovním místem do dalšího okruhu. Ještě že nás nenutily motat se městem, takhle má závod pěkný grády!

.....97 km v nohách, 5 okruhů za náma, projíždíme naposled Milovice místo startu, ve skupině je cítit nervozita, 3 km do cíle!

Cíl je 3 km za Milovicema v mírném stoupání na dlažbě, scéna která slibuje dramatické vyvrcholení!

.....2 km do cíle, najíždíme na kostky, záda bolí, stehna pálí, tempo se zvyšuje. Táhlá levá zatáčka, následně pravá a odhaluje se před námi cíloví brdek!

Tempo je takové že mi připadá jako bychom jely nějakou stojku, tepovka atakuje 18O, tiká mi hlava a vidím černobíle!

.....1 km do cíle, zvedám se ze sedla, kolo na kostkách neposlušně poskakuje , tak to né a pokorně si zase sedám!

.....2OO metrů do cíle, na krajnici před sebou zahlédnu ůzkou asfaltovou záplatu, najíždím na ní , zvedám se, adheze mi pomáhá zrychlit a zbavuji se několika soupeřům, dva se stále drží za mnou! Cíl je  již v dohledu, zvolňuji abych pošetřil síl do špurtu, schoval jsem s na 3 figuru a chystám se na atak, najednou zezadu někdo přiletěl, a je to v pr.... zase brambory!

 

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt

Jabkenice,85
Jabkenice
29445