KOL-JA

Něco o trati Béďovy X-terry! NEW!!!

06.08.2012 12:33

Kdo mě zná a už poznal můj rukopis při stavbách tratí, ať u Jabkenického cyklokrosu či závodu Lawi tour, tuší že na vás mám i u X-terry připraven nějaký extra náročný úsek!

Ano něco tam je ,ale zas tak strašné to nebude, pokud nezaprší! Já to vše projel na cyklokrosovým kole.Trase je stavěna tak aby jste si trochu mákly ,ale aby bylo i na co koukat, zkrátka i panoramata budou!

Plavání, pro mě osobně nejméně vyhovující disciplína. Plave se v Charvátském rybníku u sádek,jelikož náš Jabkenický rybník není letos ještě technicky schopen!

Charvátský rybník se nachází 1km západně od areálu TJ Sokola Jabkenice(dále jen TJ)Jednoduše se sjede z kopce od TJ do bývalého JZD to se projede a po polničce se dostanete k rybníku.

Na hrázy rybníku je depo, po plavání hup na kolo,z depa se pojede vlastně tou samou cestou jakou jste přijely až pod hřiště TJ ,k němu se ale nedojede,zahne se v levo na lesní pěšinu značenou modrou turist značkou (Smetanova procházka) Pozor při prvním sjezdu v lese je tam přes potok hodně úzská a polorozbořená lávka! Po asi 1km vyjedete z lesa do prava na pískovou širokou cestu a na další křižovatce do leva na Ledeckou cestu,ta vás dovede až na velké křížení trasy u Spáleného lesa jak se to tu nazývá. Tady do prava a potom dlouho po našich X-terra značkách až na asfaltovou silnici ,tady pozor na provoz! Na silnici najedete do prava jakoby na Mcely, těsně před Mcely do leva na žlutou turist. značku tady to bude asi nejnáročnější úsek třikrát prudké sjezdy ,dole vždy mokřina a třikrát jílovité výjezdy nahoru potom na asfalt silnici do prava a šupem dolů,ale pozor hned jak vyjedete z lesa tak 180 stupňů zatáčka v levo na nezpevněnou polní cestu. Pojedete mezi polema a pastvinama ,tady to vypadá jak v holandsku,dojedete až na Seletickou farmu a kolem kravína, po panelce rovně se dostanete na hlavní silnici,tu přejedete rovně a místní komunikací se opět probyjete na louky a pole přes který dojedete až asfaltovou silnici ,na ní do leva do obce Sololusky. Sololusky ,zapomenutá víska v čase,samá roubenka podél silnice vápnem natřené prvorepublikové kamenné patníky. Mírné stoupání nás vyvede z vesničky, v lese stále rovně přes malou křižovatku až se dostanem na velkou křižovatku tvaru T. Pojedeme rovně na lesní cestu ze které nikam nezahýbat a vyjedeme v Ledcích u rybníka a následně na návsi. Přejedeme rovně přes hlavní silnici po chvilce nejdříve ucítíte a následně uvidíte v levo místní pekárnu, doporučuji dát si koláček! A jedeme dál z Ledec mezi poli po staré Ledecké silnici ,ale dávat pozor na odbočku do prava na Kobylnice bude šipka na zemi, stoupák nahoru do vesnice a za návsí Kobylnice  do leva a hned do prava na Řehnice. Za Řehnicema u vodojemu do leva do terénu a lesní polní cestou stále rovně,v kukuřičným poli lehce do leva až dorazíte na panelku,na ní do prava a na konci panelky do leva až nad obec Semčice do které se pustíme rychlím prďákem dolů ,ale pozor na pohyb lidiček někdy tam je dost husto! Vyjedeme u Obecního úřadu v Semčicích a na křižovatce do leva, potom na poslední křižovatce v semčicích do prava do uličky která nás dovede ke školce (bude proti vám) a u ní do leva hurá z vesnice do polí. Tady v polích sledujte značení je tu spousta uliček a je lehké zakufrovat. Zrušil jsem původní trasu kolem rybníků jelikož po konzultaci s kamarádama jsme usoudily že je to pro recesistickou akci až moc náročný terén! Značení na poli je oranžovou igelitovou páskou(sluníčko ji už trochu vyšuslo do žluta) a podle něj dojedete až ke statku Ovčárna. Statek máte po levé ruce a jedete stále rovně 3km až dorazíte do Jabkenic na asfaltku pod areál TJ a po silnici až do areálu TJ kde zahodíte kolo v depu a poběžíte kolem hřiště směrem na Ledce do lesa po zkrácené trase jarního běžeckého závodu Kol-ja. V lese na křižovatce Spálený les do leva (na kole jste tu jeli v pravo)a následná křižovatka opět v levo na Knížecí cestu ,po ní zpět do Jabkenic. Cíl běhu a zároveň celého triatlonu bude v araálu Sokola Jabkenice! UF! Docela vyčerpávající psaní! Doufám že mi nikdo nezakufrujete! Značení kola je dá se říct hotové!