KOL-JA

Jak jsem začal pořádat cyklokros!

27.12.2011 11:47

Jak jsem sliboval tak napíšu pár řádků o tom jak se pořádá cyklokros a co mě k tomu přimělo! Ke sportování, sportovcům a pořadatelům různých akcí nejen sportovních mám respekt, jelikož vím co to vše obnáší! Ne vždy to tak ale bylo a až osobní zkušenost z let posledních mi ukázala že sám toho moc nezvládnu! Pomalu se učím oslovovat lidi kolem sebe, vysvětlovat co od nich chci a proč! Moc děkuji členům sokola Jabkenice i zastupitelům obce a kamarádům že mi každý rok pomáhají! 

Nějaký ten rok jsem už pořádal cyklistickou časovku Kol-Ja a nerad stojím na místě, stále bych něco zlepšoval,tak se v roce 2009 narodil nápad uspořádat cyklokros v naší dědině! Otec pocházel z Holých Vrchů (rodina Benešů vlastnila hospodu na H.V. než jim ji komouši zabrali) kde má cyklokros letitou tradici a často jsem tam jako malý kluk jezdil s tátou fandit! Dokonce pan Kubín hnací motor cyklistického hnutí na H.Vrších je nějak vzdáleně spřízněn, takže tam bude i něco genů!

Žiju v Jabkenicích a tak tu znám každou lesní pěšinu kde jsme se jako kluci honily na kolech a hráli si na policajty a zloděje. Tak proč ty super cestičky neukázat i ostatním! A tak jse vymýšlel jak ty cestičky z mého dětství přestavět do podoby cyklokrosového okruhu. Okruh musí mít určitá pravidla: minimální šířka trati 3metry, délka: 2500m-3500km. Mou snahou bylo to, aby se okruh líbil jak divákům tak i závoďákům a vždy se k nám rádi vraceli! Závodníci se nesmí nudit, to znamená vymyslet vychytávky co se týká překážek,různě zakroucených zatáček a změn povrchů! Skrátka trať musí být hravá!

Na krosu se mi líbí že celý závod je vidět a fandí se každému. Než jsem uspořádal první ročník Jabkenického cyklokrosu zbíral jsem osobní zkušenosti jako závodník v ČP Masters. Probíral jsem to i s profíkama a ptal se na jejich názory. A v neposlední řadě jsem dostával rady i od zkušených pořadatelů jako je T.Ungerman, který nám hodně pomohl dostat se do Toi Toi cupu!

Výhoda u pořádání cyklokrosu v naší obci je že nemusíte žádat o žádné povolení policii a správu silnic! Vše probíhá v katastru obce a něco málo soukromích pozemcích. Jelikož se tu všichni známe není s povolením žádný problém a kolíky tu můžu mít zatlouklé klidně měsíc a nikdo je nečorne! O co méně lítání po ůřadech ,o to více práce je při přípravě trati a to nemluvím o kolíkování, to je už třešnička na dortu. V průběhu celého roku se musí okruh udržovat jinak je toho najednou moc. Občas je potřeba posekat křoví,trávu vykopat kořen, no a když se mi vyrojí v hlavě nějaký nápad na zpestření tratě tak ho zrealizovat!

Pokud chcete dělat cyklokros jako hobby závod,stačí něco cen, rozhodčí  a lékařský dozor. Jakmile,ale chcete dělat závod na ůrovni tak přichází více starostí,lidí kolem a taky finance! Ale věřte že ten pocit když se to vše vydaří stojí za to! 

PS: Mým snem od začátku všech aktivit v cyklokrosu je uspořádat cyklokros za umělého osvětlení! A věřte že bude!

                                                                                                BENY

Vyhledávání

Kontakt

Jabkenice,85
Jabkenice
29445